Jak tanio podróżować z WizzAir?

wizzair

Tanie linie lotnicze są ostatnio bardzo modne i popularne, jednak niektóre nie są wcale tak tanie, jak mogłoby się wydawać. Doliczanie opłat dodatkowych za wszystko to popularna praktyka, więc jako osoba doświadczona w samolotowych podróżach postanowiłam podzielić się z wami kilkoma wskazówkami, które obniżą koszty podróżowania z WizzAir.

Dlaczego akurat mówię tutaj o liniach WizzAir, a Ryanair zostawiam w spokoju? Przede wszystkim dlatego, że irlandzki przewoźnik ma nieco bardziej przyjazną politykę dotyczącą bagażu, przez co koszty znacznie maleją, więc o tej firmie jeszcze będziemy mieli okazję porozmawiać.

Rezerwuj wcześnie, ale nie zbyt wcześnie

W cenie biletu kluczowy jest czas dokonywania zakupu biletów. Jeśli planujemy podróż, najlepiej kupować bilety jak najszybciej, ale nie dalej niż na około cztery lub pięć miesięcy przed podróżą. Z moich obserwacji wynika, że na większości kierunków oferowanych przez WizzAir ceny są w tym okresie najkorzystniejsze dla wszystkich terminów. Oczywiście później lub wcześniej mogą się zdarzyć korzystne ceny, lecz nie są one wtedy regułą. O takiej oczywistości, jak rosnące ceny w gorącym okresie (święta, wakacje, itp) nie muszę wspominać.

Podróżuj we dwójkę

Mogłoby się wydawać, że im więcej osób, tym koszty podróży będą większe. Jeśli tylko masz okazję zabrać ze sobą kogoś znajomego, zrób to! Co prawda cena biletu pozostanie bez zmian, ale tu w grę wejdzie wspomniana już wyżej polityka dotycząca bagażu podręcznego.

WizzAir wprowadził jakiś czas temu odpłatność za dziesięciokilogramowy bagaż podręczny. Tym sposobem za darmo na pokład możemy wnieść mniejszy plecak lub damską torebkę, ewentualnie torbę na laptopa lub aparat i nic więcej, a przecież do czegoś trzeba spakować rzeczy, jeśli podróżujemy na kilka dni.

Moją sprawdzoną i dobrze przeliczoną metodą jest wykupienie bagażu rejestrowanego dla jednej osoby i spakowanie się do niego we dwójkę. Co prawda polityka bagażu rejestrowanego również się zaostrzyła i zostały obniżone progi wagowe dla najtańszej opcji, wciąż jest to bardziej opłacalne niż zakup czterech bagaży podręcznych (dla dwóch osób w dwie strony) lub nawet dwóch bagaży podręcznych, jeśli już musimy lecieć sami – do większej walizki zmieścimy więcej, nawet jeśli się z kimś nią podzielimy, dlatego podróżowanie parami ma swoje plusy.

Nie daj się naciągnąć na WizzClub

Jeśli podróżujesz raz w roku, pod żadnym pozorem nie daj się skusić na dołączenie do klubu WizzAira tylko dlatego, że wyszukiwarka lotów zaproponuje ci dużą obniżkę ceny. Jeśli znajdziesz lot z możliwym zakupem po cenie minimalnej, zniżka nie będzie obowiązywać (a takie bilety da się znaleźć całkiem łatwo), a poza tym, klub jest zwyczajnie nieopłacalny, jeśli podróżujemy rzadko. Może się nagle okazać, że więcej zapłaciliśmy za członkostwo niż otrzymaliśmy zniżki, a akurat nie polecimy tyle razy, by cała zabawa nam się amortyzowała.

Odpraw się internetowo

Ostatni etap, na którym możemy jeszcze coś nieopatrznie dopłacić do kwoty całkowitej za przelot. WizzAir jako jedna z nielicznych tanich linii lotniczych oferuje nam możliwość odprawy na lotnisku (pozostałe odprawiają raczej tylko internetowo). Podczas odprawy internetowej w strefie Schengen potwierdzacie tylko, że posiadacie niezbędne dokumenty i drukujecie kartę pokładową, a za odprawę lotniskową dopłacacie aż połowę wartości dużego bagażu podręcznego! Taka karta pokładowa to najdroższa zadrukowana kartka papieru na świecie :)

Mam nadzieję, że nieco wam pomogłam. Pamiętajcie, że wciąż możecie dorwać tanie bilety na popularne kierunki, a dzięki tym poradom będziecie mogli wybrać się na wymarzone wakacje. Przy okazji, dajcie znać, gdzie macie ochotę wybrać się w tym roku?

Autor: Blogodynka

Karolina Pikus. Blogerka i YouTuberka z zamiłowania. Uwielbia się śmiać, jeść czekoladę i oglądać filmy katastroficzne. Wzięła ślub w wieku 21 lat. Żałuje, że robi zawsze pięć brzuszków za mało.

• Dariusz Kajstura

1. Z tym WizzClub to ja mam inne przeliczenie. Zaczyna sie opłacać, jezeli lecisz we 2 osoby tam i z powrotem; ostanio Wizzair wprowadził też zniżki w module właściciel karty +5 osób; wcześniej była opcja właściciel +1 osoba; Lecimny w październiku grupą 8 osobową i skorzystaliśmy z opcji WizzClub +5 i WizzClub +1 wyliczyliśmy dodaliśmy wszystko razem i podzieliliśmy przez 8-iem i mamy całkiem ciekawy rabat. 2. co do bagażu rejestrowanego mam podobne doświadczenia … dodałbym jeszcze, że w bagaz rejestrowy mozna zawasze spakować kosmetyki bez limitu 100ml a z powrotem wina, piwa lub aperol do spritz-a @