Co jem w ciągu dnia? [FOODBOOK #2]

Nadszedł czas na kolejną edycję mojego Foodbooka! Mam dla was kolejne pięć przepisów na szybkie i zdrowe posiłki, które dostarczą wam energii na cały dzień.

Przypominam, że jest to przykładowy jadłospis. Czasem jem cztery razy w ciągu dnia, czasem pięć, a czasami nawet trzy i bywa też tak, że jem na mieście (czasem nie do końca zdrowo), bo nie mam innej możliwości.

Śniadanie:

Drukuj
Śniadaniowe taco a'la meksykańskie [PRZEPIS]
Jeśli najbardziej czasochłonną część przygotujecie dzień wcześniej, złożenia dania o poranku zajmie wam dosłownie chwilę :)
Czas przygotowania 10 minut
Czas gotowania 40 minut
Porcje
porcja
Składniki
Czas przygotowania 10 minut
Czas gotowania 40 minut
Porcje
porcja
Składniki
Sposób przygotowania
  1. Ziemniaki nakłuj nożem i wstaw do piekarnika nagrzanego do 200°C i piecz do momentu aż będą miękkie. Możesz przygotować ich więcej i przechować w lodówce na kolejny raz.
  2. Upieczonego ziemniaka pokrój w kostkę, cebulę w piórka i podsmaż na oleju kokosowym na złoty kolor.
  3. Podczas smażenia dodaj czerwoną fasolę.
  4. Na osobnej patelni (lub tej samej, po podsmażeniu warzyw) usmaż jajka roztrzepane z mlekiem, solą i pieprzem.
  5. Podgrzej tortillę na patelni, nadziej ją warzywami i jajkiem. Możesz dodać swój ulubiony sos dla dodania soczystości lub dodać świeżych warzyw, np. pomidorków koktajlowych.
Inne informacje

Ziemniaki możesz przygotować dzień wcześniej, nawet w większej ilości, by zaoszczędzić sobie rano czasu.

Tortillę możesz kupić, wtedy najlepiej użyj żytniej - ja skorzystałam z pszennej, gdyż innej nie było, a ja miałam ogromną ochotę na takie śniadanie. Jeśli masz dobry przepis na placek, skorzystaj z niego - ja wciąż nad swoim pracuję.

II śniadanie:

Drukuj
Koktajl bananowo-orzechowy [PRZEPIS]
Przepyszny i superszybki, idealny na drugie śniadanie lub napój po treningu.
Danie Napoje
Kuchnia Dania fit, Smoothie
Czas przygotowania 5 minut
Porcje
szklanka
Składniki
Danie Napoje
Kuchnia Dania fit, Smoothie
Czas przygotowania 5 minut
Porcje
szklanka
Składniki
Sposób przygotowania
  1. Wszystkie składniki wrzucamy do kielicha blendera i miksujemy.

Obiad

Drukuj
Spaghetti z tuńczykiem i pomidorkami [FIT PRZEPIS]
Szybki obiad, który na zimno można też zabrać do pracy lub szkoły.
Czas przygotowania 15 minut
Czas gotowania 10 minut
Porcje
porcja
Składniki
Spaghetti
Sos
Czas przygotowania 15 minut
Czas gotowania 10 minut
Porcje
porcja
Składniki
Spaghetti
Sos
Sposób przygotowania
  1. Makaron ugotuj zgodnie z instrukcją na opakowaniu.
  2. Pomidorki pokrój na ćwiartki.
  3. Wszystkie składniki sosu dokładnie wymieszaj.
  4. Ugotowany makaron przełóż na talerz, udekoruj pomidorkami.
  5. Tuńczyka odlej i wyskrob widelcem tyle, na ile masz ochotę.
  6. Wszystko zalej sosem i wymieszaj.

Podwieczorek

Drukuj
Chrupki słodko-pikantne z ciecierzycy [FIT PRZEKĄSKA]
Alternatywa dla niezdrowych orzeszków i czipsów :)
Danie Przekąska
Kuchnia Dania fit, Imprezowe
Czas przygotowania 5 minut
Czas gotowania 30 minut
Porcje
porcja
Składniki
Danie Przekąska
Kuchnia Dania fit, Imprezowe
Czas przygotowania 5 minut
Czas gotowania 30 minut
Porcje
porcja
Składniki
Sposób przygotowania
  1. Piekarnik nagrzej do 200 stopni Celsjusza.
  2. Ciecierzycę opłucz i dokładnie odsącz.
  3. Przełóż cieciorkę na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i wstaw do piekarnika.
  4. Po 10 minutach przemieszaj ciecierzycę i piecz kolejne 10 minut.
  5. Przełóż ciecierzycę do miski, w której wymieszaj ją z przyprawami i przełóż z powrotem na blachę.
  6. Wstaw do piekarnik na kolejne 10 minut, po których chrupiąca przekąska będzie gotowa.
Inne informacje

Do uprażonej ciecierzycy przyprawy nie przykleją się zbyt dokładnie. Jeśli wolicie intensywniejszy smak, obtoczcie ziarna tuż po odsączeniu ich z płynu, przed wstawieniem do piekarnika.

Kolacja

Drukuj
Śródziemnomorska sałatka z komosą [FIT PRZEPIS]
Przepyszna i sycąca - podane proporcje dotyczą dwóch mniejszych osób lub jednej większej (o pojemniejszym żołądku :D)
Czas przygotowania 5 minut
Czas gotowania 20 minut
Porcje
porcje
Składniki
Sałatka
Sos
Czas przygotowania 5 minut
Czas gotowania 20 minut
Porcje
porcje
Składniki
Sałatka
Sos
Sposób przygotowania
  1. Komosę ugotuj zgodnie z instrukcją na opakowaniu (u mnie proporcje: 1 część komosy na 2 części wody). Wrzucamy do gotującej się i osolonej wody, gotujemy pod przykryciem na małym ogniu 15 minut, a potem odstawiamy i trzymamy jeszcze 5 minut pod przykrywką.
  2. W tym czasie kroimy paprykę, cebulę, fetę i pietruszkę.
  3. Komosę przekładamy do miski, mieszamy z warzywami.
  4. Oliwę z oliwek mieszamy z ulubionymi przyprawami (przykładowe w przepisie) i wylewamy na sałatkę.
Inne informacje

Można jeść każdy składnik osobno, a można też wymieszać - przepyszne w obu przypadkach! :)


W filmie powyżej znajdziecie instrukcję wykonania poszczególnych dań. Dajcie znać, jak ten jadłospis przypadł wam do gustu i oczywiście podsyłajcie swoje inspiracje na pyszne posiłki!

Autor: Blogodynka

Karolina Pikus. Blogerka i YouTuberka z zamiłowania. Uwielbia się śmiać, jeść czekoladę i oglądać filmy katastroficzne. Wzięła ślub w wieku 21 lat. Żałuje, że robi zawsze pięć brzuszków za mało.

  • Aleksandra Andrzejewska

    Dzieki! Lekko, łatwo i przyjemnie, z bonusem ciecierzycy, ktorej mi zawsze mało :)

  • A możesz dla mnie też szykować? Plissssssssssss Wszystko śliczne i lekkie. Zazdroszczę!

    • Tu właściwie wszystko robi się samo, trzeba tylko albo wstawić wodę albo nagrzać piekarnik :D